گلاب خاتون

 

موجودات نگرانی به اسم"مامان"!!!

مامان ها موجودات دوست داشتنی و مهربونی هستند که از بدو تولد ما تا لحظه مرگ ما یا (خدای نکرده)خودشون،نگران ما هستند!اصلا مامانا وجود دارند تا نگران باشند!برایشان هم مهم نیست که شما در چه سنی هستید!اگر نوزاد یک روزه باشید یا یک مرد چهل ساله ،برای مامان فقط یک فرزند بازیگوش محسوب میشوید!

در ادامه فهرستی از جملات پر کاربرد مامان ها را مشاهده میکنید:

1-مواظب خودت باش:آمار ها نشان میدهد در روز یک مادر به طور متوسط شونصد بار(!)ای جمله رو میگه.

چون به موضوع خاصی اشاره نشده،پس همیشه میشه ازش استفاده کرد!مثلا اگر قرار باشه برین طبقه پایین و از همسایتون دو تا تخم مرغ بگیرین،مامان دم در وایمیسته و میگه مواظب خودت باش! یا اگه قرار باشه خودش بره تخم مرغارو بگیره و شما قراره به مدت یک دقیقه و بیست و سه ثانیه(!) تو خونه تنها باشین،مامان بازم میگه:مواظب خودت باش!

2-زود برگرد:آخه یکی نیست بگه :مادر من،من فقط قراره برم تو پارکینگ و کیفمو از تو ماشین بیارم.چرا باید دیر برگردم...؟؟؟!!!

3-یواش بری:کاربرد این جمله دقیقا از زمانی آغاز میشه که شما گواهینامتونو گرفتین و قراره تو این شهر پر از ترافیک که نمیشه سرعت رو از40بالاتر بر،رانندگی کنین.مامان مثل همیشه موقع خداحافظی میگه:مادر یواش بری! و اگر کمی سابقه تون خراب باشه،جمله با یک تا کید اینچنینی میاد:جون مامان یواش بری! شما هم در حالی که به چهره معصوم مامان نگاه میکنین،باخودتون فکر میکنین که کاش قسم جونشو نخورده بود!!!

4-از خیابون رد میشی مراقب باش:همونطور که گفتم،برای مامان ها اصلا سن و سال مطرح نیست.اگر شما یک کودک دبستانی باشین که تازه از خیابون رد شدنو یاد گرفته،یا یک مرد چهل ساله که به اندازه موهای سرش از خیابون ردشده،در هر صورت به گفته مامان موقع رد شدن از خیابون باید مراقب باشین!!!

5-لباس گرم بپوش:امان از زمستون!!!وقتی یواشکی میخوای سریع جیم بشی تا مامان نبینه چی پوشیدی،یکدفعه با اون شال گردن خاکستری پشمیه که نسل اندر نسل تو خانوادتون گشته تا به تو رسیده،سر میرسه و میگه: اینو بگیر جلو دهنت تا نفست گرم باشه!

اگر بچه حرف گوش کنی باشی،با اکراه شال رو دور گردنت میندازی و در یک فرصت مناسب دور از چشم مامان اونو در میاری!!!

6-رسیدی زنگ/تک بزن:برای مامانا مسافت معنایی نداره!اگر قرار باششه دو تا کوچه پایینتر خونه دوستت بری یا به کره ماه(!)سفر کنی،در هر صورت موقع رسیدن باید زنگ بزنی! البته با پیشرفت تکنولوژی و اختراع مو بایل، سپس کشف راه ساده و کم خرج تک زدن توسط انسان های خسیس،کمی از سختی کار کاسته شده!!!

7-سیر شدی؟:در پایان هر وعده غذایی حتی اگر مامان گاوی را به خورد شما داده باشد ،میپرسد:سیر شدی مادر؟؟؟!!!

این ها فقط بخش کوچکی از نگرانی های یک مادر بود.

اما خدا وکیلی اگر این فرشته های زمینی وجود نداشتن،ما چی کار میکردیم...؟؟؟!!!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 9 بهمن 1389برچسب:, توسط زهرا نعمتی زاده |